UBFQQIOQONotícies

Secció de Química Orgànica

Departament de Química Inorgànica i Orgànica

Treballa amb nosaltres...
Si esteu interessats en la química orgànica i voleu orientar l'exercici de la vostra professió cap a aquesta branca de la ciència, la SQO us ofereix tot un seguit de possibilitats: Alumnes interns

Els alumnes dels últims cursos del Grau de Química es poden integrar en els laboratoris dels grups de la SQO i col·laborar en la seva recerca sota la supervisió d'un professor tutor.

Les estades es fan fora dels períodes lectius. Excepcionalment, els alumnes que acaben el seu Grau el mes de febrer les poden fer durant el semestre de primavera, sempre i quan no demanin el seu títol de graduats fins a acabar l'estada.

Màster

El Màster de Química Orgànica ofereix una formació especialitzada en química orgànica amb l'objectiu de formar professionals capaços de cobrir les necessitats de producció, recerca i desenvolupament, tant dels centres de recerca com de la indústria.

En aquest màster es dóna molta importància al treball experimental. Durant el segon semestre, l'estudiant es dedica exclusivament a realitzar un treball de recerca original sota la supervisió d'un professor tutor i té accés a totes les instal·lacions i recursos d'R+D de la SQO.

Doctorat

El Programa de Doctorat de Química Orgànica està integrat per investigadors de la UB i del CSIC que fan una recerca d'excel·lència en àrees tan diverses com la Síntesi Orgànica, la Química Supramolecular, la Química Teòrica i la Química de Biomolècules.

És un programa intensiu en recerca que aspira a oferir als seus estudiants una formació integral que els habiliti per accedir al títol de Doctor, promovent la creativitat científica, la interdisciplinarietat, la rellevància professional i la projecció internacional.

També hi ha la possibilitat de realitzar un Doctorat industrial en el marc del Programa de Doctorat de Química Orgànica.

Projectes d'R+D

La SQO col·labora activament amb la indústria química del seu entorn. Sovint s'ofereixen contractes i beques de curta durada per a la realització d'aquests projectes a través de la Fundació Bosch i Gimpera de la UB. Els de més llarga durada poden donar l'oportunitat de realitzar un Doctorat industrial en el marc del Programa de Doctorat de Química Orgànica.

Estades postdoctorals

La SQO té una reconeguda tradició en R+D. Sempre oberts a la incorporació de nou talent, els grups de recerca de la SQO poden acollir investigadors d'arreu interessats a col·laborar en les seves línies de recerca.

Estades temporals

Els estudiants d'altres universitats de l'Estat espanyol i de l'estranger poden fer una estada temporal a la UB mitjançant un programa d’intercanvi nacional (SICUE), un programa d’intercanvi internacional (Erasmus, convenis bilaterals o d’altres) o mitjançant una sol·licitud individual.

Molts d'aquests programes permeten fer estades en els laboratoris de recerca de la SQO. Poseu-vos en contacte amb els responsables de mobilitat nacional i de mobilitat internacional de la Facultat de Química per tal d'obtenir més informació.

Captació de talent

La SQO sempre està oberta a la captació de nou talent. No dubteu a contactar amb nosaltres per explorar qualsevol possibilitat.

Beques de col·laboració amb departaments

És una convocatòria anual del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport adreçada a facilitar que els alumnes de l’últim curs de Grau o del primer curs de Màster col·laborin en els departaments universitaris, iniciant-se així en les tasques d’investigació directament vinculades amb els estudis que estan cursant.

Beques i ajuts
Si sou de fora de Barcelona i voleu conèixer millor la UB, la ciutat o el país podeu consultar els enllaços de l'apartat "També un pot interessar..." que trobareu a les pàgines dedicades al Grau, al Màster i al Doctorat.

Membre de:

Reconeixement internacional de l'excel·lència